SMART/RAGUŽ&BARBARIĆ DESIGN

Sport mix 08.02.13.

Gotovo da nema druge namirnice koja je tako mala, a objedinjuje toliko hranljivih tvari kao koštunjavo voće. Orasi, lješnjaci, pistacio itd. ne samo da su vrlo ukusni, već su i veoma zdravi. Bogati su mastima, ali je riječ o zdravoj kombinaciji mnogobrojnih nezasićenih masnih kiselina. To ne znači da ih trebate jesti u neograničenim količinama, ali biste dio dnevne potrebe za mastima slobodno mogli zamjeniti ovim plodovima. Stručnjaci preporučuju pet puta tjedno po 30 grama. Umjesto čokolade, slobodno grickajte pistacio, a za prženje koristite bademovo ulje umjesto margarina.

1. Lješnjaci jačaju nerve: Mješavina vitamina B doprinosi nervnoj stabilnosti, a zajedno sa lipidima i masnim kiselinama poboljšava rad mozga. Ali, to nije sve. Lješnjak ublažava čak i kronične tegobe jer sadrži prekursore hormona sreće serotonina, koji smanjuju osjetljivost na bol.

2. Kikiriki snižava tlak i šećer: Jeste li čuli za arginin? Riječ je o aminokiselini koja regulira krvni tlak, šećer i razinu masti u krvi. Pored arginina, kikiriki sadrži i folnu kiselinu, koja smanjuje rizik od bolesti srca i depresije, a sprečava i deformacije ploda u trudnoći.

3. Pistacio štiti crijeva: Poznato je da vlaknaste materije stvaraju osjećaj sitosti, ubrzavaju probavu i sprječavaju rak crijeva. Ne morate uvijek jesti integralne žitarice i povrće da biste u organizam unijeli ove korisne tvari. Konzumirajući ukusne zelenkaste plodove pistacia postići ćete isti efekat. Ako ste ih do sada, zbog povišenog kolesterola, izbjegavali jesti, imajte na umu sljedeće: jedna američka studija je pokazala da je 47 pistacia dnevno dovoljno da se razina "lošeg" LDL kolesterola smanji za 10%.

4. Orasi su dobri za srce: Orah je zvijezda među koštunjavim plodovima, a za to postoji nekoliko razloga. Istraživanja pokazuju da se redovnim konzumiranjem oraha (jedna šaka dnevno) smanjuje rizik od oboljenja srca. Za to su zaslužne omega-3 masne kiseline. Osim toga, orasi su bogati elaginskom kiselinom, koja ima antikancerogena svojstva, i vrlo efikasno neutralizira djelovanje slobodnih radikala, koji uništavaju stanice srca, mozga i kože.

5. Kokosov orah idealan za sportaše: Kokosovo mlijeko je bogato vitaminom C i mineralima, zbog čega je izuzetno podesno za sportaše. Za razliku od drugih koštunjavih plodova, kokosov orah ima upola manje kalorija, ali zato sadrži nezdrave zasićene masne kiseline, te nije pogodan za kuhanje.

6. Indijski orah (kešu) jača imunitet: U 100 grama indijskih oraha ima čak šest miligrama željeza, što je veoma značajan podatak za vegetarijance i trudnice. I po sadržaju cinka ova vrsta koštunjavog voća nalazi se u vrhu popisa. Cink povećava otpornost organizma na opasne izazivače bolesti, a naročito jača limfni sustav. Također sadrži magnezij, koji opušta živčani sustav i mišiće.

7. Brazilski orah jača mišiće: Samo šest plodova sadrži istu količinu bjelančevina kao odrezak od 200 grama, a proteini su nam neophodni za izgradnju mišićnih i nervnih stnica. Šta se još nalazi u brazilskom orahu? Velika količina selena, koja štiti od slobodnih radikala, vezuje otrovne tvari i poboljšava kvalitetu spermatozoida.

8. Badem sprječava oštećenje ćelija: Većina ljudi ne unosi dovoljno vitamina E, koji štiti od upala i sprječava oštećenje stanica. Porcija badema (oko 30 grama) pokriva dnevne potrebe organizma za ovim vitaminom, što se pozitivno odražava na srce. Osim toga, badem sadrži biotin, vitamin koji blagotvorno djeluje na kožu. Bademovo ulje njeguje kožu, dajući joj glatkoću i sjaj.

Naravno da znamo da je adekvatna prehrana problem svakog suvremenog pojedinca. Život, kojem zmo izloženi, ne omogućava nam da se, na pravi način, posvetimo svom tijelu i redovito smo u situaciji da improviziramo svakodnevnu prehranu. Ipak nije sve tako crno. Naš vjerni klijent "Berny" upravo je lansirao nekoliko proizvoda, obogaćujući već ionko bogatu paletu kvalitetnih grickalica. Ovom prigodom, neke vam predstavljamo.