SMART/RAGUŽ&BARBARIĆ DESIGN

Auto Lijanovići

Razvoj današnjih automobila je počeo 1886. godine u Njemačkoj. Prvi automobil je konstruirao i napravio Karl Benz, 3. srpnja 1886. u Mannheimu. Kratko nakon toga su i Gottlieb Daimler i Wilhelm Maybach u blizini Stuttgarta kao i Siegfried Marcus u Beču proizveli svoje verzije automobila. Svijet je tada sa velikim oduševljenjem prihvatio ovaj izum, koji je iz godine u godinu prerastao u sve savršeniju kombinaciju mehanizma i estetike. Distribucija i prodaja motornih vozila u budućnosti samo je rasla i više nije bilo bojazni o propadanju velike ideje na 4 kotača koja je preko noći promijenila život na zemlji. Filozofija koja je pokretala razvoj industrije i stroja u to vrijeme i dan danas stoji kao temelj cijeloj marketinškoj strategiji unutar auto-industrije.

Svaki veći proizvođač automobila svakodnevno lansira svoje proizvode, automobil je postao posve normalna i uobičajena pojava, čak u tolikoj mjeri da već ine generacije ne poznaju život bez ovog jedinstvenog izuma. Danas je automobil dostupan svakom potencijalnom kupcu, za razliku od vremena njegove afirmacije kada je svog ljubimca mogao imati samo privilegirani član bogatijeg sloja društva.

A da li ste se ikada zapitali kako su dizajneri automobila uopće došli do oblika današnje karoserije, koja predstavlja (svojom univerzalnošću) jedinstvenu civilizacijsku percepciju o autu. Prije više od stotinu godina oni su bili opterećeni tehnološkim dostignućima svog vremena; dizajnirali su zaprežna kola dodajući im motor i druge novotarije. Iz godine u godinu, kroz decenije, generacije konstruktora su došle do današnjeg funkcionalnog oblika automobila. Naš dizajn pristup nije imao te probleme. Unutar jednostavnih vizualnih manifestacija odlučili smo se direktno asocirati na suvremeno vozilo, bolje reći percepciju o njemu. A to nije lako... ostati unutar univerzalnog i u isto vrijeme pokušati biti originalan.

Naša privilegija je da smo imali priliku vizualno dizajnirati image jednog distributera motornih vozila. Imajući na umu da se radi o poznatom klijentu i njegovu etabliranu imageu unutar bosanskohercegovačke industrije, nismo eksperimentirali simbolima kojima se do tada predstavljao. Također smo otišli daleko do tipičnih automobilskih logotipa. U konačnici smo logo sveli na dvije krivulje koje smo pridružili fontu unutar kojeg smo pronašli asocijaciju na vozilo: jednostavno i funkcionalno. elegantno i minimalistički.

Naručitelj: Auto Lijanovići, Široki Brijeg (BiH)
Za naručitelja: Željko Ivanković-Lijanović
prosinac 2008.