SMART/RAGUŽ&BARBARIĆ DESIGN

Berny

Berny je brand koji je nastavak priče o Bernini iz Širokog Brijega, tradicionalnoj trgovačkoj tvrtki koja je krenula novim putem proizvođača vlastitih proizvoda. Bernina je usvojila svoju proizvodnju suhog voća i orašastih plodova, kao i grupu polutrajnog zrnastog povrća i žitarica... I naravno trebala je reprezentativni brand. Strategiju, copywrite, logo, slogan itd. dobila je u našoj agenciji. Nastala je simpatična vjeverica po imenu Berny.

Retro stil koji je prevladao u dizajniranju logotipa, ujedno je označio i daljnje smjernice u dizajnu, osobito ambalaže koju dizajniramo u velikom broju jedinica. Dodamo li tome znatno klijentovo ulaganje u sredstva za unaprijeđenje prodaje (katalozi isl.), promocije (plakati, banneri...), korporacijskih sredsta (vozila...), web-a isl, možemo zaključiti da naš klijent Bernina Široki Brijek ne namjerava preskočiti niti jedan marketinški elemenat. Tako nas, pored svega što smo do sada proizveli, čeka ogroman posao. Sve dok Berny živi.

Priča o Berny-u odličan je primjer kako funkcionalan dizajn može biti dobar. Specifična skupina proizvoda u velikoj mjeri određuje cjelokupn koncept dizajna. Takav asortiman Berny proizvoda svrstan je unutar transportne, diskontne i, osobito, prodajne ambalaže, koju smo kategorizirali, ovisno o zahtjevima klijenta i posebno vodeći računa o tehnologiji pakiranja. Uzimajući u obzir sve te faktore, svi Berny artikli imaju elemente vrhunske osobnosti i stila, pri čemu je klijent redovito postavljao vrhumske zahtjeve, a ostatak do isporuke tiskari je realizirao SMART.

Danas znamo, više nego ikad, da ambalaža nosi glavnu ulogu u pozicioniranju branda. Može izazvati osjećaje i potencirati akciju. Da bi ovakve pojave trajale i bile pozitivne, i Berny dizajn mora biti izdvojen iz mase, iz stereotipa, čemu SMART team uvijek teži. U višemjesečnoj suradnji, svaki novi zahtjev postavljen od strane klijenta, rješava se sa lakoćom. Dizajn je već prepoznatljiv, definiran u cjelosti, zaštićen od utjecaja konkurencije. Da, identitet je važan. Forma je važna. I cijena je važna. Iz tog proizlazi da je brandiranje dizajn prije svega.

Naručitelj: Bernina doo, Široki Brijeg (BiH)
Za naručitelja: Ivan Hrkać
ožujak 2007.