SMART/RAGUŽ&BARBARIĆ DESIGN

CKM - Centar za komercijalni menadžment

Centar za komercijalni menadžment (CKM) je prva visokoškolska ustanova, u privatnom vlasništvu, u Mostaru. Naravno da je logično da je management, skoro od samog početka nastojao, i nastoji, da se tržišno profilira kao jaka obrazovna i znanstvena ustanova. Rađanje CKM branda i njegov uspješan život tako je zauzelo značajno mjesto u poslovnoj politici ovoga fakulteta.

Novi vizualni identitet fakulteta dizajniran u SMART-u tijekom 2006. uspio je postići pozitivnu asocijaciju, čini nam se, upravo tamo gdje se ne očekuje. Tek možda možemo u budućnosti očekivati promjenu stilistike ove djelatnosti, ustanova nesklonih "eksperimentiranju". Naravno izuzetak su one nedotirane budžetom i orijentirane tržištu; kao naš klijent CKM.

Pozitivna motivacija je osigurana i idejom (svjetske razine) i preslobodnom tipografskom kompozicijom (možda mladelačkom). Funkcionalnost (prezentativnost) skoro da ne može biti bolja. Sretan izbor sadržaja, ime napisano rukom Einsteina, definitivno je asocijacija na znanost, pa i visoko obrazovanje. Kompletan dizajn je tako obilježen umješno napisanom skraćenicom CKM u stilu čuvene formule, majke svih formula. Ne možemo ni tvrditi kako bi smo drugačije osigurali pozitivnu asocijaciju. Ovakav dizajn i nama i našem klijentu se čini gotovo kao jedini moguć.

Sve ostalo, lettering, definicija boje, dezeniranje, pa naposljetku i primjena u pojedinačnim slučajevima, je išlo glatko i logično. Iako je na kraju sve izgledalo kao tipična marketinška akcija, još jedna priča o novome brandu; često pomislimo da smo uspjeli, u ovome slučaju, čak ponuditi i stanovitu vizualnu inovaciju, ako ni zbog čega drugog onda zbog činjenice brandiranja ustanove netipičnog na našem tržištu. Danas smo sigurni da ni drugi fakulteti i sveučilišta nemaju boljega puta.

Naručitelj: CKM - Centar za komercijalni menadžment, Mostar (BiH)
Za naručitelja: Zoran Trputec
rujan 2006.