SMART/RAGUŽ&BARBARIĆ DESIGN

E1 - elektronsko plaćanje

Sigurno ste pomislili: E1 - novi vitamin. Niste puno pogriješili jer je upravo to novi stil dizajniran za jednu vrhunsku kompjutersku aplikaciju Hrvatske pošte dd Mostar. Ako želite na jednom mjestu pristup svim svojim računima kod bilo koje banke, 24 sata dnevno 7 dana u tjednu, ukratko jedna adresa - više banaka... tada vam treba E1, elektronsko plaćanje. Iako nije novi vitamin, za vas ili vašu tvrtku ima slično značenje. To je "vitamin" koja poboljšava i unaprijeđuje vaše poslovanje.

Projekat najnovijeg programa za elektronsko plaćanje Hrvatske pošte, pred našim timom se našao početkom 2008. Od managemanta Pošte SMART je dobio slobodu verbalnog i vizualnog dizajniranja brand strategije ove vrijedne usluge. Start (copywrite) je pogođen "na prvu" i manageri Pošte, naši dugogodišnji suradnici, su prihvaćanjem brand imena usvojili i čitavu koncepciju koja se nametnula kao isključiva.

Ukratko, vizualni identitet uspješno je predstavio funkciju usluge. Ono što je vitamin za organizam čovjeka, to je E1 za njegov business. Fizički neaktualan vitamin, u dizajnu je - virtualan. A to je upravo kompjuterska aplikacija elektronskog plaćanja.

Ovo je, naravno, tek jedan u nizu mogućnosti prihvatljive vizualizacije neaktualne (virtualne) funkcije. Da budemo iskreni, nismo naišli na kvaltetnije dizajnerske uratke na ovu temu, i dizajn vizualnog (i verbalnog) identiteta branda E1 smatramo vrhunskim.

"Apotekarski" stil nastao u našoj agenciji tijekom ove i prošle godine započeo je plavom kockicom i ”vitaminskom” tipografijom E1. U ranoj kreativnoj fazi brand je u proširenom obliku dobio epitet elektronsko plaćanje, plava boja se multiplicirala u purpurnu, zelenu, oranž i ljubičastu, u zavisnosti od potreba aplikacije. Dugotrajni, studiozni rad na dizajnu E1, zajedno s marketingom Hrvatske pošte dd Mostar, rezultirao je dosada najopširnijim Manualom lika branda ikada dizajniranim u SMART-u.

Funkcionalnost dizajna (kao rijetka pojava u praksi) u razradi korporacijskih sredstava, a osobito u sredstvima oglašavanja, postavljena je na razinu grandioznosti same aplikacije. Problematika odnosa virtualno (digitalna aplikacija) - aktualno (prikaz grandioznosti) rješavana je E1 taktikom sučeljavanja branda s, naizgled nevezanim motivima sa samom svrhom ovog kompjuterskog programa. Vodeći računa o laganoj komunikacijskoj protočnosti ovakvih asocijacija, redovito smo postizali funkcionalne (prezentativne) uratke, jasne i privlačne.

Dizajn E1 obiluje dinamikom dizajniranom na najjednostavniji način. Raznobojne kockice E1 lete jer su bačene, iako su masivne i to se od njih ne očekuje. Grad je ogroman, nebo je bezgranično, kocka E1 je grandiozna... To su predodžbe koje, u motivacijskom aspektu dizajna, želimo postići. E1 je lijek za vašu tvrtku, to je "vitamin", zapakiran je kao lijek.

Da budemo iskreni, ostaje da se vidi kakav će biti život ovoga branda. To ipak zavisi od mnogobrojnih tržišnih aspekata koji, najčešće, nisu naklonjeni tzv. domaćim projektima. Timovi programera Hrvatske pošte dd Mostar godinama su radili na razvoju ove vrhunske aplikacije, koja ovih dana u osobi novoga branda E1 uspješno započinje svoj, nadamo se, vrlo uspješan život. Prelijepa priča, jer ako trebate uslugu da na jednom mjestu imate pristup svim svojim računima kod bilo koje banke, 24 sata dnevno 7 dana u tjednu... na pravom ste putu. Uzmite E1, vrhunsko sredstvo za pospješivanje vašeg poslovanja.

Naručitelj: Hrvatska pošta, Mostar (BiH)
Za naručitelja: Zoran Zeljko
studeni 2009.