SMART/RAGUŽ&BARBARIĆ DESIGN

Autokuća Flar

Tvrtka Flar iz Širokog Brijega lansira talijanske modele automobila na područje BIH i u njihovoj ponudi nalaze se marke Fiat, Lancia i Alfa Romeo. Što ponuditi marketingu čiji proizvod je već desetljećima neuništiv na tržištu, novoga Fiću? SMART team i taj izazov prihvaća kao da radi svjetsku kampanju za menagement ovih automobilskih tvrtki. "Mali" Flar ne smije zaostati za iskomuniciranim poznatim brandovima koje prodaje. Nemalo nam je bio "čudan" zahtjev iskusnog managementa koji nije prihvatio image "na tanjuru" želeći njegovati vlastiti stil.

Brzina je element neodvojiv od autondustrije i nije bilo teško uvjeriti klijenta da je to pravac dizajna. Logo je definiran kao pokazatelj brzine na kontrolnoj ploči automobila sa naglašenom krivuljom koja upućuje na ekstremno ubrzavanje, veliku dozu adrenalina. Nesumnjivo idealan pristup projektu, jer u kasnijoj primjeni na aplikacije i oglase on još više ističe brzinu, uzbuđenje, akciju. Iako smo u početku bili pomalo skeptični, jer pomodnu "udicu" ni u snu nismo namjeravali ponuditi bilo kojem klijentu, nemalo smo bili "iznenađeni" ipak originalnom koncepcijom loga koji je ipak trendovski. S time se složio i Flarov management.

Klijent je ionako u planu imao cijelom projektu dati talijanski predznak. Sloganom Auto Italiana SMART je savršeno uokvirio kampanju. Tijekom rada, naglasak je bio na billboardskom oglašavanju, obzirom da je tvrtka tek bila u fazi otvaranja objekta, no ni korporativni materijal nije zaostao.

Najveći uspjeh kampanje bio je u oslikavanju vozila. Dizajn je u tolikoj mjeri doveden do savršenstva da je u konačnici krivulja logotipa činila jedinstvo sa vanjštinom šasije. Imali smo dojam da Flar-automobile srećemo na svakom koraku. Danas se nadamo da je SMART talijanskom autodizajnu pokazao, ali ga i uspio dići za stepenicu više.

Naručitelj: Autokuća Flar Lijanovići, Mostar (BiH)
Za naručitelja: Danijela Rakić
ožujak, 2008.