SMART/RAGUŽ&BARBARIĆ DESIGN

Hercegovina Produkt

Više puta na našim stranicama spominjemo nekog klijenta kao omiljenog. Jednostavno ne uspjevamo naći prikladniju riječ. Hercegovina Produkt doo iz Čitluka i njeni vlasnici, gospoda Dobro i Vlatko Barbarić, ne samo da spada u tu skupinu, nego je i jedan od klijenata s posebnim statusom u našoj agenciji. Korektni odnosi, kvalitetna suradnja u domenu produkcije, promptno ispunjavanje svih obaveza, prijateljski odnosi, bezgranično uzajamno povjerenje... sve je što možemo reći kao objašnjenje navedenog.

Suradnja počinje 2005. Klijent je u SMART došao sa zaokruženim identitetom, već afirmiranih vrhunskih vina Zlatna dolina, i nalazio se u periodu velikih infrastrukturnih ulaganja s namjerom da lansira veliki broj novih proizvoda. Imao je logo, osnovicu vizualnog identiteta, i čvrstu strategiju koja se zasnivala na neforsiranju istog. Managemant je odlučio da kreira i ulaže velika sredstva u brandove kojim je namjeravao svoju kompleksnu proizvodnju tržišno razvrstati i nametnuti u prodaji. Hercegovina Produkt preko noći je namjeravao postati istinski lider regionalne vinske industrije.

Početni poslovi koji su predstavljali uvod u jednu marketinšku bajku koja još uvijek traje i ne nazire joj kraj. Adaptiranje postojećih stilova, na koje se tržište već naviklo, bili su uvodi u velike projekte koji su slijedili, već iste godine.

Naručitelj: Hercegovina Produkt, Čitluk (BiH)
Za naručitelja: Dobro Barbarić
2005.

Kvalitetna i stolna vina

Prvi veći projekat za Hercegovina Produkt bio je dizajn nekolike grupe iz asortimana vina. Grupa stolnih vina trebala je brand: ime, logo, dizajnirani identitet. Narudžba je sadržavala i dizajn branda kvalitenih vina na osnovu imena klijenta "Kum", kao i dizajn serije etiketa za kvalitetne "Samotoke".

Bećar je predstavljao najveći izazov. Proizvod je bio namjenjen širokom tržištu i, obzirom na kvalitetnu klasu, imao je izrazito prihvatljivu cijenu. Naš copywriter Ljubo Markić "ubo" je ime koje je klijent prihvatio. Dizajn je dovršio priču nastavljenu jedinom mogućom logikom. Originalnost serije etiketa podcrtana je ean-kodom, kojem nismo dozvolili da "smeta" u kompoziciji etikete, nego smo mu dodjelili važnu i počasnu ulogu u dizajnu.

Dizajn serije kvalitetnih vina "Kum" predstavljen je prigodnim logotipom branda i vlastitom vizualizacijom koja se njeguje u svim verzijama pakovanjā i na drugim sredstvima. Ovo kvalitetno vino spada u red finih vina pristupačnih različitim zahtjevima kupaca. Logika ovoga branda i dizajn koji ga determinira, naravno govori sve o njemu.

Stil serije "Čitlučkih samotoka" je još jedan od klijentovih nastojanja da uvođenjem novih, brandiranih, proizvoda, namjenjenih popunjavanju asortimanskih praznih prostora na tržištu. Hercegovina Produkt jednostavno ne dozvoljava da svaki potencijalni kupac ne dobije mogućnost kupovine baš onakvog vina koji on voli. Uostalom, jedan veliki proizvođač sa zaokruženom proizvodnjom grožđa i njegove prerade, tehnološki posjeduje sve preduvjete za proizvodnju kompletnog asortimana vina; od stolnih do vrhunskih.

Naručitelj: Hercegovina Produkt, Čitluk (BiH)
Za naručitelja: Dobro Barbarić
Srpanj 2005.

Transportna ambalaža

Za prodaju vinā na zahtjevnom domaćem, ali i inozemnim tržištima, odavno nije dovoljna dizajnirana prodajna ambalaža. Sve više značenja daje se i kvalitetnoj i osmišljenoj transportnoj ambalaži.

Pored visokoznačajnog komercijalnog karaktera svakog aspekta proizvoda, na to nas obavezuje logika branda, unutar koje moramo dizajnirati svaku pojedinačnu aplikaciju, prateći unaprijed zadane parametre usvojenog vizualnog identiteta grupe proizvoda. A transportna ambalaža, unutar suvremenih tehnologija prodaje i zahtjeva pozicioniranjā, sve više dobiva ulogu prodajne.

Vizualni identitet svakog pojedinačnog branda, sa svim svojim vizualnim konstantama (logo, boja, prijelom, tipografija...) dosljedno mora biti primjenjena na svakoj manifestaciji na tržištu. Standardizirana transportna ambalaža tu, naravno, ima važno mjesto na tržištu.

Naručitelj: Hercegovina Produkt, Čitluk (BiH)
Za naručitelja: Dobro Barbarić
Listopad 2005.

Rakije i likeri

Već smo u više navrata istaknuli da Hercegovina Produkt ima u cijelosti zaokružen proizvodni proces vinove loze od vinograda do vina... Naravno tu spadaju i proizvodi nadaleko čuvene destilerije našeg klijenta: serije rakija i raznovrsnih likera.

U bogatoj ponudi prirodnih pića, pored standardnih pakiranja od pola litra, za klijenta smo dizajnirali i "suvenir" pakiranja od 0.2 litra, namijenjen, pored konzumiranju, i kao svojevrsni autentični i originalni hercegovački suvenir za mnogobrojne turiste koji ih s uživanjem kupuju i poklanjaju najdražim osobama kao tipični vip poklon.

Tu je i vrhunska ponuda "udarnih" rakija našega klijenta i jednolitarskom pakiranju: HP loza i HP travarica. Ne trebamo istaći da je kompletna stilistika rakija i likera Hercegovina Produkta jedinstvena i originalna, prožeta jedinstvom svih relevantnih kompozicijskih elemenata.

U dizajnu smo polazili, redovito i dosljedno, od istih vizualnih konstanti dizajniranih u prisnoj suradnji s klijentom, razvijajući stil lagano i logično, krećući se od proizvoda do proizvoda, od grupe do grupe... Tako smo postigli široku paletu različitosti, da bi smo, u konačnici, svakog kupca naviknuli na njegova omiljena pića: da ih lako raspozna u svojoj prodavnici i sam nesvjestan da je upravo njih tražio - rakije i likere Hercegovina Produkta.

Naručitelj: Hercegovina Produkt, Čitluk (BiH)
Za naručitelja: Dobro Barbarić
Lipanj 2006.

Bag in box

Opće je poznato da je posljednjih godina porasla potrošnja vina i kod nas i u svijetu. Složena je to tema i nećemo se, na našem site-u, previše osvrtati na nju. Samo ćemo istaći da su velike vinarije, kao i naš klijent Hercegovina Produkt, to davno shvatile, nudeći tržištu raznovrsne mogućnosti kupovine vina u najrazličitijim, posebno prilagođenim pakiranjima.

Upravo je činjenica da su mnogi proizvođači vina pretjerano konzervativni (što je i razumljivo zbog prirode posla kojom se bave), "zaboravili" na činjenicu da su u čestim situacijama gubili kušače radi banalne činjenice da su se isti odlučivali na kušanje piva, samo iz "praktičnih" razloga. U datom trenutku nisu bili spremni popiti flašu ili butelju vina (minimalno 0,7 litra). Suvremeni vinari su različitim metodama pokušali odgovoriti na ovu čestu pojavu.

Problem nije bio lak. Ambalažiranje vina je, i bez navedenog problema, oduvijek bio osjetljiv, složen i skup proces i nije bilo jednostavno odgovoriti zahtjevnim kupcima koji su svoje omiljeno vino željeli piti i kontinuirano i povremeno, standardno kvalitetno i svježe itd. Odgovor je nađen u "bag in box" pakiranjima, te danas ne možemo ni zamisliti velikog i ozbiljnog vinara koji u ovakvom obliku ne nudi svoje proizvode.

Bag in box omogućava da, vino koje ste otpakirali i konzumirali, ne morate odmah potrošiti. Ono je smješteno u prirodnoj vrećici od čistog aluminija, na kojoj se nalazi kvalitetna slavina. Sve je smješteno i zaštićeno u lijepo dizajniranoj kutiji Vašeg omiljenog branda tvrtke Hercegovina Produkt.

Naručitelj: Hercegovina Produkt, Čitluk (BiH)
Za naručitelja: Dobro Barbarić
Travanj 2007.