SMART/RAGUŽ&BARBARIĆ DESIGN

Herzog

Humska zemlja je dobila ime po srednjovjekovnom velikašu Stjepanu Vukčiću Kosači, koji se u svoje vrijeme (XV. stoljeće) okitio titulom herzoga (na našem jeziku "herceg") i tako je s vremenom postala Hercegovina. Lokalna inačica plemićke titule Herzog, tako je postala čest naziv koječega, od umjetničkih i inih udruga i institucija, komercijalnih sadržaja pa do učešća u nazivu naše države Bosne i Hercegovine. Titula Herzog je dobila svoje inačice i u drugim jezicima, ne samo u našim. Zato nam je glavni problem bio: kako je upotrijebiti u originalnom kontekstu?

Obzirom da je naš klijent, gospodin Filim Kordić, za svoja vina želio dizajnirati novi brand u našoj agenciji, imali smo težak zadatak da udovoljimo njegovim izričitim zahtjevima: pronaći adekvatan pojam unutar lokalne simbolike i izdići ga na univerzalnu razinu, barem u široj regiji tržišno zainteresiranoj za hercegovačka autohtona vina. Pojam "herceg" mnogostruko rabljen i eksploatiran, posve smo preveli u izvorni, originalni oblik, Herzog. Na taj način, iznjedrili smo novo ime za vinariju Kordić, rezervirali smo jednu novu (staru) priču i otkrili njen ekskluzivni sjaj.

Herzog predstavlja brand univerzalno lako prepoznatljiv, a tek je prijevod (u stvari je ishodište) razvikanog i pomalo istrošenog hercega. "Herceg" može biti otmjen, elegantan, plemenitog porijekla... a da li je originalan? Ili je to naš Herzog?

Herzog design je zato naglašeno otmjen i ekskluzivan. Čista tipografija umjetničke antikve na lagan način ističe osobnost ovoga branda. Pseudoheraldičnost je unutar suvremenog... kompozicija ishodište tek nalazi u naznakama srednjovjekovne estetike štita. Vitez je ikonički na visokom nivou. Prednost je dobila intenzivna i živa koloristika. Sve je u službi originalnosti. Herzog je IN. Herceg je prošlost, kaže svako sredstvo dizajna unutar ove koncepcije.

Našem kreativnom timu to nije bilo dovoljno. Herzog koncepciju željeli smo promovirati kao izrazito novu. Sve navedano smatrali smo nedovoljnim i klijenta, gosp. Kordića, stavili smo na nova iskušenja proširivši sredstva oglašavanja novim lajtmotivom. Inspirirani idejom da bogati okus Kordićevih vina ne opisujemo riječima nego slikom. Herzog je inn... proliven na odjeću ističe se kao sve samo ne neugodno. Herzog fleke su prikazane kao lijepe, gotovo kao ukras. U svakom slučaju kušač ih nije ni pokušao skinuti nego se šepuri elegantno ubučen u Herzog isflekanu odjeću. Okus je dobio boje.

Izražajna sredstva Herzog dizajna, tipografija, piktografija, boja, fleke... svoju afirmaciju doživljavaju unutar svake upotrebe. Čini nam se čak da što je sredstvo upotrebe svakodnevnije, uobičajnije i jednostavnije, da naš brand lakše dopire do budućih interesanata. Da bi smo saznali da li smo za našeg klijenta, Podrume Kordić iz Čitluka, uspjeli dizajnirati dobar vizualni identitet, pokušajmo odgovoriti na sljedeće pitanja: Kada prvi put uočite Herzoga, na što pomislite?

Naručitelj: Podrumi Kordić, Mostar (BiH)
Za naručitelja: Filim Kordić
sječanj 2010.