SMART/RAGUŽ&BARBARIĆ DESIGN

Infoprint

Kada bi imali priliku provesti niz tržišnih analiza koje bi u velikom postotku pokazivale što kupci uistinu kupuju, odnosno koje artikle ne kupuju, bili bismo iznenađeni pokazateljima da zapravo kupci kupuju sve sa polica. Šokantna je činjenica američkih stručnjaka za trgovinu koju su potkrijepili raznim studijama da se najviše proda onih artikala koje kupci zapravo uopće ne trebaju. O tome što su njihovi razlozi kupovine određenog proizvoda, itekako je od velike važnosti za naš posao. Nebrojeni faktori utječu na prodaju svih dostupnih proizvoda: pozicioniranje, ambalaža, cijena, ekonomičnost, ergonomija, kvaliteta.

Ambalaža je prvi vizualni kontakt sa potrošačima. Kroz njene parametre potrošač saznaje nešto više o sadržaju koji se nalazi unutra. Komunikacija ide u oba smjera, pa je stoga vrlo važno kojoj se ciljnoj skupini obraća dizajner dok rješava problem dizajniranja ambalaže. A ovo je upravo priča koja govori: Kupi me! Nemoj se uopće niti pitati jesam li ti potrebna. Samo je to dobra trgovina, samo pronalaženje i afirmiranje skrivenih kupčevih potreba (kojih on naravno nije ni svjestan) vodi uspjehu na tržištu.

Ciljna skupina potrošača od 15 do 40 godina starosti smatra se najbrojnijom u novoj kulturi shoppinga, pa se po toj logici najčešće obraćamo njima. Paralelno razvoju ambalaže u slučaju velikih brandova, i manje poznata imena u prehrambenoj industriji pokušavaju ostati na razini iste prepoznatljivosti i afirmacije, služeći se svim raspoloživim sredstvima kako bi uspješno konkurirali. Da bi jedna boca gaziranog bezalkoholnog pića "upala u oko" prosječnom 20-godišnjaku, ona jednostavno mora govoriti njegovim jezikom. Svojim nastupom etiketa treba donekle kršiti pravila etiketiranja, poželjno je da izaziva na akciju, potiče na brzo osvježenje i ne manipulira porukom u nazivu.

U slučaju etiketa koje smo ovdje predstavili poigrali smo se elementima urbanog dezena i prepoznatiljvim simbolima underground kultura. Nismo bježali o uporabe fontova nešto slobodnijeg reza i profila. Kod pivskih etiketa naglasak smo stavili na već poznatu pivsku vizualizaciju, donekle imitirajući tradiciju i etabliranost, a istovremeno nudeći jedan novi pristup uz istaknuti navy style.

Naručitelj: Infoprint Bjelovar (RH)
Za naručitelja: Ivan Šalković
svibanj 2008.