SMART/RAGUŽ&BARBARIĆ DESIGN

IP Zavod za kardiovaskularnu i torakalnu medicinu

IP Zavod za kardiovaskularnu i torakalnu medicinu doktora Ismeta Peze iz Sarajeva je stalni klijent naše agencije. Ljeta 2009., za jednog od naših najboljih doktora za srce dizajnirali smo novi "IP" brand kao i novu ambalažu za herbalne preparate originalnih receptura. Ovaj poznati doktor, autor mnogih znanstvenih radova iz različitih područja medicine, osobito one vezane za srce (kako to mi laici znamo reći), posljednjih godina, autor je i mnogih knjiga iz oblasti liječenja biljkama gdje također ima veliko iskustvo i zapažene rezultate.

Naš zadatak je bio dizajnirati jedinstveni brand pod nazivom "IP" jer je dr. Pezo odlučio objediniti svoju profesionalnu djelatnost i u skladu suvremenog ekonomskog poslovanja. Trebao je brand koji sjedinjuje medicinu srca i to s dva aspekta "IP Medical" (Zavod za kardiovaskularnu i torakalnu medicinu), što je njegova osnovna i primarna djelatnost i "IP Botanical" (istraživanje i proizvodnja biljnih preparata u medicini). Iako smo i do sada uspješno surađivali, ovaj put suočili smo se sa zadatkom spajanja dvaju medicinskih oblasti koje na tržištu i nemaju jedinstvenu percepciju.

Veliki ugled našeg klijenta, dugo godina jedan od vodećih europskih kardiokirurga, zasigurno nam je išao na ruku i tu nismo imali većih dilema. Proizvodnja herbalnih preparata, gdje je također doktor do sada stekao veliku reputaciju, zahtijevala je pažljiviji pristup. Pronašli smo rješenje, samo naizgled lako, i ponudili ipak tipični "medicinski brand". Nadamo se da je na prvi pogled motivirajuće vjerodostojan, moguće je i ozbiljan. Solidnog je stupnja originalnosti, a ni funkcionalnost, rekli bi smo ne zaostaje. A, ovaj put, najteže je bilo izbjeći banalnost: srce i cvijet nismo željeli primjenuti, barem ne na prvi pogled.

Rješenje je nađeno u tipografiji, kao i u mnogim drugim SMART rješenjima. Ime branda "IP" postalo je piktografija. Slovni znak "P", uz pomoć zrcala reinkarnirao je u srce. Iako osnova percepcije, nismo željeli krenuti od njega. U slučaju "IP" branda ono je nastalo kao rezultat kreativnog procesa, dobilo je logičnost višeg stupnja i prestalo da bude dekoracija. Na izgled teža, dimenzija "IP Botanical", uvođenjem zelenih tonova, rutinski dobija svoje mjesto u percepciji.

Dvojni logo "IP" medical i botanical prestaje biti i dualni. "IP" (Ismet Pezo) definitivno je jedno. Konzument na tržištu nema nikakvih dilema. U slučaju "IP Medical" to nije nikakav problem. U slučaju"IP botanical" brand također ne ostavlja prostor za dileme, Ukratko "IP" brand predstavlja doktora za srce i herbalno liječenje.

Ostalo nije bilo teško. Sva sredstva dizajna, osobito ambalaža zamišljeni su i doktorski i farmaceutski krajnje ozbiljno i vjerodostojno. Dizajn, na vrlo jednostavan način, prati kupca (ili pacijenta). Nudi mu baš ono što on treba: pouzdani preparat... lijek. Nudi mu uglednog doktora koji mu pokušava pomoći.

Naručitelj: Zavod za kardiovaskularnu i torakalnu medicinu, Sarajevo (BiH)
Za naručitelja: Ismet Pezo
srpanj 2009.