SMART/RAGUŽ&BARBARIĆ DESIGN

Kroatienspecialisten

SMART u svojoj djelatnosti ima privilegiju surađivati i sa inozemnim tvrtkama, a jedna od takvih je Kroatienspecialisten iz Stockholma (Švedska). Klijent je čitav niz godina uspješan tour-operater na zahtjevnom skandinavskom tržištu i gospodin Zlatko Papac, suvlasnik tvrtke, nije htio zaostajati s respektabilnom konkurencijom ni na kojem planu. Odlučio se za novi vizualni identitet i zajedno sa SMART-om krenuo u borbu sa vrhunskim skandinavskim dizajnom definirajući jedinstveni image tvrtke.

Razmišljajući o projektu, zaključili smo da jedan Hercegovac sa švedskom adresom koji organizira putovanja u Hrvatsku, ipak treba logo koji mora biti turistički simbol, sa dozom hedonizma, logo koji poziva na odmor. U krajnjem slučaju identitet mora imati pridjev Mediterana. Samo smo morali riješiti kako ga u moru takvih učiniti origianlnim.

Gotovo svaki logotip nastao u svrhu promoviranja Hrvatske kao turističke destinacije sadrži famozni crveni kvadrat uporabljen na različite načine. Iako neupitnu, moć crvenog kvadrata željeli smo izbjeći. Možda i zbog činjenice da ga, nažalost, preplavljenost njime čini ponekad monotonim. Logotip smo zato u konačnici definirali kao simbol plaže, kamenog obalnog područja, razvedenosti Jadrana, s tim da je hrvatsku verziju dobio naglaskom jednog kamena obojenog crvenom bojom.

Švedski naziv firme svojom je dugom riječi čak upotpunio ideju što je dokaz da naizgled nevažna generalija često pomogne u definiranju dobre kompozicije. Nakon toga, implementacija dizajna dobila je logičan smjer. Klijent nije previše pažnje poklanjao korporativnim sredstvima, na tržištu je krenuo u oglašavanje i PR. Tako su najvažniji poslovi postali katalozi, novinski oglasi pasice i sl.

Naručitelj: Kroatienspecialisten, Stockholm (S)
Za naručitelja: Zlatko Papac
studeni 2007.