SMART/RAGUŽ&BARBARIĆ DESIGN

Međugorje Airlines

Fenomen o kojem se govori već skoro tri desetljeća postao je u svijetu sinonim za malo mjesto u Hercegovini. Da ne bismo na našim stranicama polemizirali što se sve u proteklim godinama dogodilo, nadamo se da ste zadovoljni što izdvajamo one trenutke koji su vezali našu agenciju sa tim neobičnim mjestom - Međugorjem.

Očekivali biste da smo naš dizajnerski rukopis ostavili na nekim karakterističnim međugorskim suvenirima, da smo se kreativno razmahali na nekoj ambalaži za vino, ili da smo pak riješili promotivni katalog vjerskog turizma. Međutim, naš angažman otišao je u posve drugom smjeru; tvrtka Međugorje Airlines bila je u potrazi za vizualnim identitetom.

Aviokompanije općenito forsiraju sličnu stilistiku. Od onih nama poznatih rekli bismo da se međusobno blago razlikuju. Međutim, od nas se očekivalo da u slučaju Međugorje Airlines-a, vizualni identitet bude definiran simbolom koji će ipak pobjeći od stereotipa. Sa vjerskom stilistikom morate biti oprezni zbog činjenica da se obraćate široj masi ljudi, bez naglaska na dobnu granicu, a najčešće trebate savladati jezičnu barijeru i mnogo toga reći nekim univerzalnim simbolom tj. simbolom.

Pomnim istraživanjem biblijskih simbola i detaljnom razradom, SMART je kao uvijek pobjedio klijenta svojim idejama. Nakon što smo univerzalnu maslinovu grančicu sasvim prosto definirali i pridodali nazivu tvrtke, zadovoljno smo zaključili kako ovaj simbol nema alternativu, bar za ovaj vizualni identitet.

Usprkos nešto dužem nazivu tvrtke, ohrabrili smo se koristeći ga na svim potecijalnim korporativnim sredstvima, a kod montaže na zrakoplov, gdje je zapravo najviše trebao doći do izražaja, uklopio se sa nevjerojatnom lakoćom, pa je dugi naziv tvrtke postao prednost u dizajniranju.

Naručitelj: Međugorje Airlines, Mostar (BiH)
Za naručitelja: Gordan Vinković, Srećko Miloš, Zvonko Bratuša
veljača 2007.