SMART/RAGUŽ&BARBARIĆ DESIGN

MobilMedia

MobilMedia nije tvrtka, pogotovu ne iz inozemstva. To je brand, sveprisutan i afirmiran. Percepcija za koju se posljednjih godina izborio na tržištu jednostavno je pozitivna. Tvrtke koje personificira su u drugom planu i svjesni su ih tek oni malobrojni koji izravno posluju s brandom. A sve je počelo u proljeće 2004.

Već u tom momentu klijent je raspolagao sa zavidnom infrastrukturom, osobito brojem zaposlenih, i pripremao je veliki prodor na BH tržište. Brand je morao minimalno ispuniti uvjete univerzalnosti i nedostatka bilo kakve pristranosti; jezičke, vizualne, simboličke, itd.

Iako je sve bilo kao iz udžbenika o marketingu, u prvoj fazi management MobilMedie nije se želio odreći provjerene percepcije brojnih poznatih inozemnih brandova, već tradicionalno prisutnih na našem tržištu. Brojni distributerski ugovori, zajednički nastup i tržišna strategija... u početku determiniraju i samu MobilMedijinu brand strategiju, za koju se čini da je prvih godina ipak u drugom planu.

Ipak, MobilMedia u kratkom periodu doživljava velike uspjehe i prosto 'mete' konkurenciju. Širi se maloprodaja, prodaju franšize, MobilMedia-stil postaje standard i za konkurenciju. Ruku pod ruku, s velikim svjetskim brandovima iz područja audio-video, mobilne i elektroničke tehnologije općenito, MobilMedia brand raste i odrasta.

Naručitelj: Tehnomedia, Posušje (BiH)
Za naručitelja: Mate Markota
Svibanj 2004.

Nelo, maskota

Dizajn se razvija, image je sve konkretniji, brand jača. Za kratko vrijeme MobilMedia lansira i maskotu. To je prva kompletna SMART-ova maskota. Od copywrite-a "Nelo", do kompletnog 2D i 3D dizajna. Naš suradnik Anders Pil Lokvist (Švedska), ilustrator je ovog simpatičnog robota, a Dragan Grbavac trodimenzionalnog modela.

Nelo je 'po rođenju' apliciran na sva sredstva MobilMedie. Davao je smisao gotovo svakom oglasu, svojim glasom je najavljivao različite evente, kao dio signalizacije usmjeravao klijente u željenom pravcu... Jednostavno je bio marljiv, baš kao i svaki robot.

Gotovo trenutačno je postao nezamjenjiv. Svojim likom i osobnošću ulijevao je povjerenje i vjerojatno se neće nikada doznati do koje mjere je ispunio svoju misiju i koliki je njegov doprinos u marketingu MobilMedie, osobito u unaprijeđenju prodaje.

Naručitelj: Tehnomedia, Posušje (BiH)
Za naručitelja: Mate Markota
Rujan 2006.

MobilMedia, korporacijska sredstva

Prateći brand strategiju zajedničkog osvajanja tržišta, MobilMedia nije zanemarila vlastiti image. Upravo suprotno. Iako je prodaja poznatih brandova najčešće standardno povoljna, pogotovo unutar komercijale gdje se danas sve povoljne trgovačke akcije gotovo podrazumijevaju, pravi brand, a MobilMedia to stvarno jest, nikada neće dozvoliti da izgubi inicijativu u očima javnosti.

MobilMedia zato kontinuirano dizajnira u našoj agenciji doslovce svako sredstvo komunikacije. Ono što je mnogim klijentima katkad nebitno pravom brandu je vrlo važno. Ne postoji niti jedno korporacijsko sredstvo koje ne zaslužuje dizajn. Svemu se posvećuje adekvatna pažnja (to je jedino dizajn) i to je recept pravilnog ulaganja u vlastiti identitet.

Kako svi znamo da je priroda svake marketinške akcije u zbrajanju percepcije baš svakog tržišnog pojavljivanja, bila ona pozitivna ili ne, dosljedna primjena dizajn standardā nema alternativu. Kod korporacijskih sredstava za posljedicu imamo strogu ujednačenost stila, prepoznatljivost pristupa na prvi pogled, kroz taktiku pozicioniranja težnju nad kontrolom postupaka svakog sudionika u komunikaciji. Ukratko, dizajniranje Klijentove ovisnosti o brandu, jer od kupca brand management MobilMedie očekuje s pravom opuštenost u kupovini, čak do granice hedonizma. Brand strategija Nela i društva je upravo potencijalnom Kupcu dati sve. A posve je jasno da je cijena proizvoda samo tek jedan od čimbenika.

Naručitelj: Tehnomedia, Posušje (BiH)
Za naručitelja: Marin Marić
2004-2007.

MobilMedia, franšiza

MobilMedia je u samim korijenima trgovačka tvrtka s velikom tradicijom. Generacije obitelji Markota su se uspješno bavile ovim pozivom i nije moguće ovaj brand drugačije tretirati, nego trgovački. Koristeći već razvijenu infrastrukturu uhodane linije, efikasne nabave, uvoza i distribucije vrhunske robe; bilo je logično ukrupnjavanje posla. Vlastite potencijale koristiti na način prodaje već uhodanog sustava kao takvog predstavlja model franšize.

Tim MobilMedie nio mogao sjediti skrštenih ruku i BH poduzetnicima je ponudio "Univerzalni pokretač biznisa" dizajniran u našoj agenciji. Čitava kampanja bila je zamišljena jednostavno; ponuditi korisnicima gotov sustav - na dugme. Ako se želiš baviti biznisom i imaš određena sredstva za ulaganje, pritisni dugme koje ti se nudi.

Sve ti je na dohvat ruke: afirmirani brand, dostava robe na vrata prodajnog objekta, efikasni marketing čiji si i ti dio... Naša agencija je osmislila čitavu koncepciju i strategiju marketing nastupa. Dizajnirana je kvalitetna kampanja koja je, pored ostalog, promovirala lakoću realizacije sustava franšize. Za sve što treba potencijalni korisnik, rješenje je jedinstveno i prikazano je kao posebno dizajniran daljinski upravljač. Predmet je to koji simbolizira pasivnost, pa se u konačnici klijentu izravno željelo poručiti: klikni i mi ćemo učiniti ostalo.

Ovakve akcije, na našem tržištu nisu baš česte. Mnogi klijenti nisu skloni znatnije ulagati u kampanje, pogotovu u one usmjerene na jednu, relativno manju grupaciju, kao što je u ovom slučaju potencijalna franšizna klijentela. Ali MobilMedia već djeluje kao brand koji je premašio lokalne okvire. Način komunikacije za takvom percepcijom ne smije zaostajati.

Naručitelj: Tehnomedia, Posušje (BiH)
Za naručitelja: Marin Marić
Lipanj 2005.

Kampanja "100% zabavno"

Vrhunac simbioze MobilMedie i njenih brandova predstavlja kampanja s kraja 2005. "100% zabavno". Smišljeno nudeći javnosti percepciju o MobilMediji & comp. kao o mjestu za opuštanje, prikazujući MobilMedjine brandove kao one koji nude tehnologiju za zabavu.

Sony, Olympus, Motorola, Panasonic, Sony Ericsson, Samsung, Siemens, Pioneer, Nokia... sinonimi su za pojmove Home, Fun, Party, Joy, Sympathy, Friends, In, Cool, Love... Grafički efektno, osobito u spotu, poznati brandovi, napisani MobilMedia tipografijom, vješto razigrani na monitoru pulsiraju u taktu originalno komponirane glazbe. Odabir epiteta kojim je u prilogu svaki od njih etiketiran, predstavljaju brandove u jednom izrazito humanom MobilMedia okružju.

Ovakav marketinški pristup, kojim je prožeta čitava kampanja, jedan je od primjera kako se vlastiti (trgovački) brand može skladno prožimati u društvu s daleko poznatijim i jačim robnim markama. Čak i kako se može dominantnije prikazivati, u skladu s vlastitom strategijom razvoja.

Naručitelj: Tehnomedia, Posušje (BiH)
Za naručitelja: Marin Marić
Listopad 2005.

MobilMedia, advertising

MobilMedia se "rijetko" oglašava na "klasičan" način. Ona je ipak trgovački brand kod kojeg su marketinške akcije redovito u pravcu unaprijeđenja prodaje isl. Promoviranje različitih akcija unutar prodaje predstavljali su dominantna marketinška ulaganja u ovom periodu.

Oglašavanje MobilMedie ipak nije segment koji je bio zapostavljan niti u jednom obliku. Tržišno aktivan brand to jednostavno ne bi trpio. Grupacija tvrtki koje su zastupane našom robnom markom najčešće su se oglašavale printanim medijima.

Seriju billboarda, koju vam predstavljamo karakterizira pristup event marketinga gdje se promoviraju različite manifestacije prilikom proširivanja maloprodajne mreže. Pored općih značajki MobilMedia stila, redovito se nastoji afirmirati akcijom kroz lokalne ili lokalno prihvatljive motive.

Na navedenom primjeru možete proanalizirati dizajn pristup prilikom akcije "Super federalac". Radilo se o izvanrednom primjeru kvalitetno osmišljene akcije u suradnji s partnerskim bankama. "Super federalac" je kredit namjenjen umirovljeničkoj populaciji pomoću kojeg je tvrtka namjeravala prodavati konkretne pakete proizvoda unutar bogatog asortimana, smatrajući ih pogodnim i vrlo privlačnim za ciljnu skupinu. Čitava prodaja, a i marketing su bili podređeni tome jedinstvenom cilju.

Činjenica je da MobilMedia nije bila samo inovativna unutar tržišnog komuniciranja, jednostavno je bila lider u svom poslovanju, diktirajući uvjete poslovanja gotovo kompletnoj BH trgovačkoj sceni.

Naručitelj: Hi-Fi centar, Sarajevo (BiH)
Za naručitelja: Marin Marić
2004-2007.

MobilMedia, unaprijeđenje prodaje

MobilMedia je BH lider unutar grupe proizvoda koju prodaje. Ona se u svom poslovanju isključivo ponaša na taj način. Dizajniranje sredstava za unaprijeđenje prodaje u njenoj tržišnoj strategiji ima najvažnije mjesto.

Serija oglasa za dnevne novine najbolji je primjer navedenog. Tijekom zadnjih par godina ustaljenim ritmom - petkom, bez prekidanja je "bombardirano" BH tržište s osmišljenom ponudom najatraktivnijih proizvoda i cijena. Svaki povod u našem društvu, na lagan način i spontano, korišten je za promoviranje branda i osobito podizanje svih razina prodaje. Konkurenciji obično nije ostajalo ništa, nego da kopira. Svjetsko prvenstvo u nogometu povod je za masovnu prodaju visokokvalitetnih proizvoda i sl...

Unutar ovoga segmenta oglašavanja primjenjivane su različite metode i marketinške tehnologije. U najtiražnijim BH dnevnicima izlazili su prilozi MobilMedie u vidu letka ili podlistka s namjerom da dođu u ruke čitatelja u Sarajevu, Mostaru, Banja Luci...

Ponekad kao dio raznovrsnih kampanja ili kao promoviranje eventa koji su se redali jedan za drugim, posve je jasno da su budžeti tvrtke racionalno i ekonomično dizajnirani u svakoj prigodi. To mogu samo oni najveći, kao što je MobilMedia. Prosto ne imajući druge mogućnosti, nego ići naprijed, tvrtka je sve svoje ljudske, financijske i infrastrukturne potencijale ulagala u prodaju.

Ogromna prodaja bila je posljedica i velikog ulaganja u istu. Klasični oglasi za unaprijeđenje prodaje, posebni prilozi u novinama, akcije povećanja prodaje kroz event marketing... i naposljetku izravni marketing. To je podrazumijevalo dizajniranje sredstava unaprijeđenja prodaje prilagođenih izravnom marketingu, adresiranoj i neadresiranoj pošti itd. Nijedan značajniji događaj u radu firme, otvaranje novog prodajnog mjesta, posebna akcijska prodaja isl., nisu protekli bez značajnih ulaganja u marketinšku i dizajn produkciju u našoj agenciji.

Naručitelj: Hi-Fi centar, Sarajevo (BiH)
Za naručitelja: Marin Marić
2004-2007.

MobilMedia, prodajni katalozi

MobilMedia je lansirala čitavu biblioteku prodajnih kataloga na našem tržištu u periodu od nekoliko godina, tempom jednom mjesečno u ogromnim nakladama. Predpostavljamo da vjerojatno ne postoji stanovnik BiH koji, barem jedanput nije listao ovaj katalog, a vjerojatno su mnogi i reagirali i posjetom jednoga od mnogobrojnih prodajnih mjesta MobilMedie.

Zahvaljujući ovome, tvrtka je redovito postizala različite pozitivne tržišne efekte unoseći paniku u redove konkurencije. Već nakon prvih nekoliko brojeva (a u SMART-u smo ih dizajnirali petnaest) katalog je postavio sve standarde na tržištu. Konkurentske firme su morale pratiti svaku akciju isplaniranu u marketingu ovog branda i dizajniranu u našoj agenciji. Neke čak gotovo i uspješno.

MobilMedia i SMART zajedno su pokazali način na koji treba biti predstavljen (i promoviran) proizvod, kako da izgleda prirodno u, najčešće, pretrpanoj stranici u kojoj se ogleda bogatstvo asortimana. Naizgled nebitne pojedinosti analizirane su do savršenstva: vrhunska fotografija, funkcionalna tipografija, prikazivanje cijene, kompozicija kataloške stranice, prateći promotivni sadržaji (u ovakvim publikacijama gotovo redovito zanemarivani), dizajnirana podloga, njegovanje i usavršavanje MobilMedia stila, na kojeg je klijent navikao.

U ovom periodu, gotovo nije bilo konkurenta, koji imalo drži do sebe, da nije pokušao napraviti sličnu publikaciju. Često ne bježeći i od direktnog kopiranja. Za nešto više od godinu dana, u našoj agenciji dizajnirano je 15 brojeva MobilMedia kataloga, na vrhunskoj profesionalnoj razini uz svakodnevni rad. Pratili smo klijenta, rješavajući sve njegove profesionalne zahtjeve, prodajnu politiku, osobito škakljivu politiku cijena.

Naručitelj: Hi-Fi centar, Sarajevo (BiH)
Za naručitelja: Marin Marić
lipanj 2006 - listopad 2007.

Korporacijski identitet, signalizacija

MobilMedia, više smo puta istakli, ne zanemaruje vlastiti image pod utjecajem afirmiranih brandova koje zastupa i distribuira. Osobito to primjećujemo na opremanju i signalizaciji prodajnih mjesta i objekata. Projekti signalizacije, koje smo odradili u proteklom periodu, solidno izvedeni u praktičnom dijelu, dali su veliki doprinos u pozicioniranju branda na tržištu, afirmirajući kreiranje privrženosti klijenata istom.

Ovom prigodom predstavljamo vam dizajn signalizacije dva prodajna objekta u Tuzli i Zenici. Tu su prisutni svi elementi marketinga prodaje, afirmacije branda kroz različite dizajn parametre. Problematika usklađivanja identiteta branda sa stilom prodajnih centara gdje je MobilMedia smještena, rješava se isticanjem elemenata kao što je maskota... itd.

Naručitelj: Hi-Fi centar, Sarajevo (BiH)
Za naručitelja: Marin Marić
Listopad 2007.

Mobilmedia u Zenici osobito je reprezentativan projekat primjene dizajna signalizacije. Obzirom da redovito elemente dizajna prilagođavamo enterijeru i njegovoj urbanizaciji unutar sredine gdje se nalazi, ovaj objekat je dobar primjer isticanja branda MobilMedia na motivirajući način.

Izbjegavajući prikazivanje aktualnih sadržaja na reklamnoj aplikaciji, isticali smo opći afirmativni sadržaj, jer kao tema u praksi gubi aktualnost u kratkom roku. Npr. nije bitan fotoaparat, važna je percepcija o njemu. Brand na taj način dobiva dodatnu dimenziju neovisnsti.

MobilMedia je afirmiran i nezamjenjiv brand na tržištu. Klijenti ne mogu bez njega. On je sinonim za mnoge dobre stvari. Nije to samo cijena i kvalitet, to je nešto više od toga. Sve marketinške akcije u životu jednoga branda moraju biti sinergijske i to je jedini rezultat s kojim se možemo zadovoljiti. Ostalo postaje neekonomično i u konačnici neisplativo. A u djelatnosti vezanoj za velike troškove dizajniranja života branda, takav luksuz nije poželjan.

Naručitelj: Hi-Fi centar, Sarajevo (BiH)
Za naručitelja: Marin Marić
travanj 2008.