SMART/RAGUŽ&BARBARIĆ DESIGN

Sveučilišna klinička bolnica Mostar

Krajem 2008. kontaktirao nas je management mostarske bolnice i u našoj agenciji naručio idejno rješenje logotipa za najveću zdravstvenu ustanovu u regiji, čija se višegodišnja izgradnja upravo dovršavala. Do sada nismo imali informacije o sličnim potezima u regiji, a naravno i kod nas, uvjereni u općepoznato mišljenje da državne institucije i ustanove ne posvećuju pažnju vlastitom image-u ili su samo dosljednji provoditelji ustaljenih državnih šablona. Ali saznali smo da nije tako.

Logično je da je management smatrao da je upravo sada najbolji momenat za lansiranje novoga vizualnog identiteta. I mi smo uspjeli ponuditi jedan uspješan koncept, i to u vrlo kratkom vremenu. Sveučilišna klinička bolnica Mostar izrasta u jednu od najrespektabilnijih medicinskih ustanova u regiji i ovom projektu, u našoj agenciji, dali smo apsolutni prioritet. Našavši se u tijesnom i strogom okruženju medicinske stilistike, u početku smo smatrali veoma teškom zadaćom dosegnuti dizajn stupnja originalnosti imalo iznad prosjeka. Želeći ostati unutar globalne percepcije medicine općenito, izbjegavajući traženje ideje unutar lokalnog, usuđujemo se primjetiti da smo ovakvim logom uspjeli spojiti nekoliko asocijativnih pravaca, iskoristivši jedan od najupečatljivijih medicinskih simbola - križ crvene boje, ali ne bilo kakav?

Naizgled jednostavan kreativni proces urodio je piktografijom iz snova. Križ, koji je inače u poziciji univerzalnog znaka unutar svjetskih razmjera u SMART-u je ipak dobio orginalnu odoru, koliko god čitav postupak dizajna u početku, s razlogom, nije previše obećavao.

Grčki križ, apliciran u negativu na crvenom kvadratu, unutar originalnog zahvata, uspio je zadržati urođenu univerzalnost. Svojom simetričnošću u oba pravca, smješten u gornji desni kut kvadratića omogućio nam je pravilno ritmičko kretanje u pravcu novog manjeg kvadratića koji se pojavio zahvaljujući navedenoj intervenciji. Na taj način logično smo ga ponovili još jedan put. Nastavili smo se kretati u poželjnom pravcu.

Kreativni proces je rezultirao dizajnom "novoga" križa, koji dobija (prosto nevjerojatno) novu dimenziju. A u početku, kada je naš tim donosio tešku odluku kojim putem krenuti u procesu dizajna, nismo se usudili niti pomisliti da ćemo uspjeti biti originalni unutar planetarno univerzalnog. A takav je kreativni proces - redovito.

Smatramo, da je novi vizualni identitet jedne bolnice, koji vam predstavljamo, solidan primjer logične PR strategije jedne državne ustanove, koji je do sada relativno usamljen na našem tržištu. Sigurno je da će to budućnost promijeniti. Zdravstvo je u svijetu već odavno postalo ozbiljan bussines i drago nam je da možemo konstatirati da su to neki od nas već primjetili, te ulažu ozbiljne napore da spremno dočekaju Europu… Ovaj put u Hercegovini.

Naručitelj: Sveučilišna klinička bolnica, Mostar (BiH)
Za naručitelja: Eugen Šušak
veljača 2009.